En helt vanlig Torsdag ......

Vaknade så här fruktansvärt svullen och ocharmig denna Torsdag.



Mina dagliga rutiner börjar med att ge katterna mat .....



...... och sedan utfodra Amanda med två prickig-korv-mackor samt ett glas juice -



- som hon äter halvliggandes i soffan och kollar på barnprogram.



Jag lägger fram kläder till Amanda som hon får klä på sig efter frukost och tandborstning.



Efter det går jag loss i badrummet och badrumsskåpet ......



.... samt kopplar in platt-tången.



Hokus pokus, så ser man, om inte fräschare, så i alla fall lite piggare ut.



Hann sitta ner och titta på "Timmy Lamm" med Amanda en stund innan det var dags för henne att gå ut på terassen ...



 ...... och pussa mig "Hej-Då".



Tog bussen till stationen,



och tåget till Rotebro.



Var som vanligt först på jobbet.



Tänder upp kontoret.



Hämtar morgonens skörd av beställningar.



Kokar kaffe och te.



Startar datorn och kollar mailen.



Kikar in en snabbis på FB :)



Äntligen har Prinsessan kommit så vi kan äta frukost / fika.



Moltas var lite nere idag ....... :(



Idag var det stundtals väldigt lugnt.



Djupt koncentrerad i ett kundsamtal.



Dagen flyter på och det blir dags för en otroligt exotisk lunch, bestående av mellanmjölk med flingor och en fralla med smör .....



Ägnar eftermiddagen åt diverse kontorsgöromål såsom postöppning ......



..... och kuvertering av fakturor.



Vid halv två fick jag nog för idag, och eftersom min söta kollega är så snäll, så jag gick för dagen.
Tog bussen .....



till:



Shoppade ett par byxor, ett par boots och en flaska inpregnering.



Sedan tog jag återigen bussen för att hämta lillsessan på dagis.



Hon hade varit på gymnastik så hon satt fortfarande och åt mellis när jag kom.



Amandas hylla:



Kom hem och slog mig ner i soffan framför "Tyra Banks Show"



Amanda och Matilda degade.



Laddade upp lite bilder här på bloggen.



Gosade med världens keligaste tjockbulle.



Plockade undan efter tjejerna som tröttnat på att dega och gått ut.



Utfodrade missarna med kvällsmat.



Fixade käk till mig och Amanda (Ni får tre gissningar på vad det blev)



Efter maten ville Amanda kolla på Playhouse Disney ute i vardagsrummet så jag satte mig och slötittade på TV i Sara & Felix rum en stund.



Amanda ropade och frågade om vi inte kunde bada tillsammans, och det tyckte jag lät som en bra idé.
Bara till att tappa upp badvatten ...









Efter badet blev Amanda sugen på en kvällsmacka:



Jag hade precis gjort i ordning Amandas säng när hon frågade om hon fick ....



.... somna i min säng.



Vi läste prinsessornas klockbok som kvällssaga.



Natti Natti Älskling. Sov Gott !!



Jaha, det var i stort sett min Torsdag det. Nu ska jag tända lite ljus, lägga mig i soffan och kolla på 2½ män och sen Idol. Sen ska jag bara invänta Darlingen (som slutar 20.00) iförd ingenting annat än mina nya boots ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0