Tacksam . . .

Många beteendeterapeuter säger att man varje dag ska säga till sig själv, eller skriva ner, 5 saker som man är stolt över, bra på, tacksam för osv . . .

Idag kom jag av olika anledningar att tänka på hur tacksam jag är över hur vår familjesituation ser ut.
Visst, det är två "skilsmässobarn" i familjen - och visst, jag hade mer än gärna haft ett till "eget" barn.
Men nu är det som det är med det, och om man slutar grubbla över dom sakerna så har jag insett att vi har det himla bra !!
Jag ser och hör hur före detta familjer tjafsar och bråkar om allt. Hämtning, lämning, fritidsintressen, inköp av kläder, föräldramöten osv. . . .

Vi har ALDRIG haft sådana bråk och tjafs med de stora barnens mamma, och DET är jag tacksam för.
Och det kan jag LOVA att barnen också är !

Sara, Felix & Amanda - Jag älskar er, ni är bäst !!


Kommentarer
Postat av: sara kvick

du och pappa är bäst och vi älskar er!

2010-08-26 @ 13:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0