Ångest !!

Fick med mig en film hem från bror igår, och eftersom det inte var någonting bra på tv så gick jag och la mig i sängen rätt tidigt för att titta på den. När den var nästan slut ser jag i ögonvrån hur någonting rör sig på väggen.
Låt det vara en fluga, låt det vara en fluga, tänker jag - men fögäves !!
En svart äcklig åttabent varelse kryper omkring på väggen i sovrummet. Okej, det var inte på min sida av sängen, men ändå . . . .

Jag kastar mig på telefonen (dyngsvettig och smått panikslagen) till Alp, men hon svarar INTE !!!!
Jag ringer då alldeles hysterisk till Magnus. Han tycker jag ska gå och lägga mig i Felix säng.
Vad skulle det hjälpa ?!?!?!?
Då skulle jag bara få ännu mer panik över att inte veta vart den tog vägen.

Storbölandes lyckades jag till slut ta ihjäl den med hjälp av en ihoprullad tidning.
Helt svettig och skakig gick jag sedan tillbaka till sängen, men lyckades inte somna på ett par timmar :(

Jag fattar inte hur en så liten (nåja, liten var den i och för sig inte) varelse kan skapa så mycket ångest !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0